اجاره اتوبوس توریستی

اجاره اتوبوس توریستی برای مسافرت به شهر های ایران

اجاره اتوبوس توریستی امروزه بسیار رایج شده است به این دلیل که دارای مزایای متعددی است. همان‌طور که می‌دانید امروزه بسیاری از مردم تمایل دارند تا به صورت زمینی گردشگری داشته باشند، چرا که بدین طریق علاوه بر داشتن احساس امنیت بیشتر، هزینه آن‌ها نیز بسیار به صرفه‌تر خواهد بود. با وجود اینکه قطار نیز دارای مزایای خاصی است اما اجاره اتوبوس برای تور به مسافران این امکان را می‌دهد تا تا بتوانند به راحتی برنامه سفر خود را داشته باشند و در هر مقصد مورد نظر خود توقف کنند.

اجاره اتوبوس گردشگری برای مسافرت‌های گروهی و یا خانوادگی بهترین گزینه به شمار می‌رود. امروزه شرکت‌های مسافربری بسیار زیادی در زمینه اجاره اتوبوس توریستی در حال فعالیت هستند که خدمات متنوعی برای شما ارائه می‌دهند و توصیه می‌کنیم که برای استفاده از بهترین خدمات حتما در زمان رزرو دقت کنید که شرکت مورد نظر اعتبار لازم را داشته باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با نکاتی در این زمینه آشنا کنیم و همچنین شما را با یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال در زمینه خدمات تورهای گردشگری آشنا کنیم.

قیمت اجاره اتوبوس توریستی

از مهم‌ترین موضوعات در زمان اجاره اتوبوس توریستی میزان هزینه‌ای است که باید پرداخت کرد. لازم است بدانید که میزان هزینه کلی به عوامل متعددی وابسته است و هر شرکت ممکن است هزینه مختلفی برای تور در نظر بگیرد. اما به طور کلی قیمت اجاره اتوبوس برای تور برای سفرهایی که درون شهری به شمار می‌روند به صورت ساعتی حساب می‌شوند و حداقل زمان سرویس درهی در آن‌ها 10 ساعت در روز می‌باشد.

از دیگر مهم‌ترین موضوعات در زمینه قیمت اجاره اتوبوس توریستی این است که در صورت داشتن تردد برون شهری ممکن است قیمت کلی بر اساس کیلومترها حساب شوند. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مقدار هزینه اجاره اتوبوس گردشگری می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.

قیمت اجاره اتوبوس برای تور

همان‌طور که بیان کردیم فاکتورها و عوامل متعددی وجود دارند که بر مقدار هزینه و قیمت اجاره اتوبوس توریستی اثر می‌گذارند. در ادامه قصد داریم به مهم‌ترین مواردی که بر میزان قیمت اجاره اتوبوس برای تور به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم اثر می‌گذارند، اشاره کنیم.

  • عمدتا با ارائه برنامه دقیق و کلی گردشگری مقدار هزینه اجاره اتوبوس توریستی به شکل پیش فاکتور ارائه می‌شود و در صورت تایید مبلغی به عنوان بیعانه برای رزرو اتوبوس باید پرداخت شود. سپس دیگر مبلغ مانده از هزینه اجاره اتوبوس گردشگری در هنگام تحویل خودرو باید به شکل کامل تسویه شود.
  • در صورتی که اتوبوس مورد نظر از طرح ترافیک و آلودگی هوا عبور کند، هزینه این طرح نیز به فاکتور اجاره اتوبوس توریستی اضافه خواهد شد.
  • دقت کنید که میزان قیمت کرایه اتوبوس دربستی درون شهری در تهران با توجه به تعداد روزها و همچنین نوع اتوبوس متغیر خواهد بود.
  • هزینه اجاره اتوبوس گردشگری در شهر تهران به طور کلی روزانه 10 ساعت می‌باشد. البته شما همچنین می‌توانید اتوبوس را کمتر از این میزان نیز اجاره کنید، اما در این صورت باید تعرفه مشخص شده برای کمترین میزان زمان یعنی 10 ساعت را پرداخت کنید.
  • علاوه بر موارد نام برده شده از دیگر عوامل مهم در مشخص شدن میزان قیمت اجاره اتوبوس توریستی می‌توان به مبدا، مقصد، تاریخ مد نظر شما، مواردی دیگر از جمله مکان توقف، زمان توقف نیز اشاره کرد که همگی در نهایت بر میزان هزینه کرایه موثر خواهند بود.

به شما پیشنهاد می‌‌کنیم که برای اطلاع از قیمت دقیق و به روز‌ اجاره اتوبوس برای گردشگری و یا تور با شرکت مورد نظر در تماس باشید.

 

اجاره اتوبوس گردشگری برای سفر

انواع اتوبوس توریستی

لازم است بدانید از جمله مواردی که بر قیمت اجاره اتوبوس توریستی اثر می‌گذارد، نوع اتوبوس مورد نظر است. به عبارتی بهتر امروزه انواع اتوبوس‌ها در بازار وجود دارند که هر یک دارای ویژگی‌های خاص خود است و در ادامه قصد داریم چند مورد معروف آن‌ها را برای شما معرفی کنیم.

1. اتوبوس‌ معمولی

در مورد اجاره اتوبوس توریستی جالب است بدانید که اتوبوس معمولی خود نیز دارای انواع بسیار زیاد و مختلفی است. برخی از اتوبوس‌های معمولی 38 صندلی دارند و برخی دیگر نیز دارای 50 صندلی هستند. قطعا می‌دانید که به دلیل ظرفیت بالا فضای بین صندلی‌ها نیز کمتر است. به همین دلیل برخلاف صندلی‌های اتوبوس وی آی پی که به تخت تبدیل می‌شوند، این نوع اتوبوس‌ها فاقد این ویژگی‌ می‌باشند.

در اجاره اتوبوس گردشگری از نوع معمولی می‌توانید برای ایجاد آسایش و راحتی بیشتر پشتی هر صندلی را با کمک اهرم تعبیه شده در آن به میزان کمی به عقب برانید. برخی از اتوبوس‌های معمولی دارای دو LCD در جلو و وسط خود هستند و در زمان اجاره اتوبوس برای تور با توجه به نیاز متقاضی می‌توان اقدام به پخش کردن مدیا کرد. برخی دیگر از اتوبوس‌های اجاره‌ای به منظور ایجاد آسایش بیشتر برای مسافران در فضای اتوبوس از دستگاه‌های تهویه استفاده می‌کنند.

جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی و همچنین چکس اضطراری از جمله مهم‌ترین تجهیزات این نوع اتوبوس‌ها به شمار می‌روند. البته لازم است این نکته را نیز در مورد اتوبوس‌های معمولی برای شما ذکر کنیم که برخی از اتوبوس‌های معمولی به دلیل داشتن یک بدنه فرسوده و نداشتن سیستم‌های به‌روز در بدنه دارای سرو‌صدای بسیار بالایی در بخش کابین خود است که باید در زمان اجاره اتوبوس برای تور به این نکته مهم توجه کنید.

2. اتوبوس وی آی پی (VIP)

نوع دیگری از اتوبوس‌ها که در زمان اجاره اتوبوس توریستی با آن‌ها مواجه خواهید شد، اتوبوس وی آی پی (VIP) است. امروزه تولید‌کنندگان مختلفی وجود دارند که اقدام به ساخت اتوبوس‌های معمولی و وی آی پی کرده‌اند. اغلب این تولیدکنندگان خارجی هستند که با ایجاد نمایندگی در ایران مشغول فعالیت هستند. از جمله تولیدکنندگان این نوع اتوبوس‌ها در کشور ما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

● اتوبوس VIP اسکانیا

از جمله معروف‌ترین کارخانه‌ای که در زمینه خودروهای سنگین و مسافربری فعال است می‌توان به کارخانه اسکانیا اشاره کرد. این کارخانه به دلیل عوامل مختلفی مانند هزینه ساخت کم و همچنین نرخ نگهداری پایین توانست در ایران مشغول به فعالیت شود. این کارخانه اتوبوس‌های مختلف با مدل‌های متنوعی تولید می‌کند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم تا در هنگام اقدام برای اجاره اتوبوس توریستی بتوانید مناسب‌ترین نوع را انتخاب کنید.

مارال مدل 4212: این نوع اتوبوس‌ها برای اجاره اتوبوس برای تور بسیار مناسب هستند چرا که دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و به ویژه برای سفرهای کوتاه بسیار کاربردی می‌باشند.

مارال مدل 4214 LX: از جمله ویژگی‌های منحصر با فرد این اتوبوس که در زمان اجاره اتوبوس گردشگری باید به آن توجه کنید این است که سه محوره و دارای طول بیشتری نسبت به مدل عادی است. به دلیل این ویژگی این اتوبوس می‌تواند تعداد مسافران بیشتری را جابه‌جا کند.

مدل درسا: این نوع برای مسافت‌های زیاد بسیار کاربردی می‌باشد. راحتی و آسایش در این نوع اتوبوس‌ها بسیار زیاد بوده و در نتیجه برای اجاره اتوبوس توریستی می‌توانید این نوع را در نظر بگیرید.

● اتوبوس VIP ولوو

کارخانه دیگری که در زمینه تولید اتوبوس‌های وی آی پی فعال است، کارخانه ولوو نامیده می‌شود. این شرکت همچنین در ساخت و عرضه انواع دیگری از خودروها فعالیت دارد که می‌توان گفت کیفیت عملکردی خودروهای آن بسیار زیاد است. از جمله اتوبوس‌های این شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اتوبوس توریستی B12 BOGIE معمولی با ۴۴ صندلی

اتوبوس توریستی B9R (VIP) وی‌ آی‌ پی با ۲۵ صندلی

اتوبوس‌ توریستی B12 معمولی با ۴۴ صندلی

اتوبوس توریستی B9R معمولی با ۴۴ صندلی

اتوبوس توریستی B12 TX معمولی با ۴۴ صندلی

● اتوبوس VIP مان

کارخانه مان از جمله کارخانه‌های معروفی است که امروزه رقابت بسیار خوبی با دیگر کارخانه‌ها در زمینه ساخت اتوبوس‌های معمولی و وی آی پی دارد. می‌توان گفت که اتوبوس‌های این کارخانه بسیار به‌روز و دارای امکانات بسیار زیادی هستند. به عبارتی بهتر می‌توان بیان کرد که برخی از اتوبوس‌های این کارخانه برای اجاره اتوبوس توریستی بسیار مناسب هستند.

مزیت اجاره اتوبوس گردشگری برای تور

اجاره اتوبوس توریستی دارای مزایای بسیار زیاد و متعددی است که در ادامه قصد داریم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم.

● کاهش میزان بودجه گردشگری

از مهم‌ترین مزیت اجاره اتوبوس گردشگری می‌‌توان به این مورد مهم اشاره کرد که باعث کاهش میزان بودجه خواهد شد. در واقع تعدا بالای گردشگران موجب می‌شود که هزینه سفرهای ریلی به ویژه در شرایط آب و هوایی مناسب افزایش پیدا کند و همین امر باعث می‌شود که بسیاری از خانواده‌ها میزان هزینه بسیار زیادی را تنها برای رسیدن به مقصد پرداخت کنند! با این وجود اجاره اتوبوس برای تور از جمله روش‌های ارزان به شمار می‌رود که گردشگری و تور شما را مقرون‌‌به‌صرفه می‌کند.

● راحت شدن از شر ترافیک

تصور کنید تمامی مسافران که با وارد شدن به فصل تابستان و شروع تعطیلات با خودروهای خود از هر مکانی عازم سفر می‌شوند، به جای استفاده از خودروهای شخصی، اتوبوس را برای سفر و یا حتی تور خود انتخاب کنند. طبیعتا درصد بسیار بالایی از ترافیک جاده‌ها رفع خواهد شد، آمار سوانح رانندگی نیز به شدت پایین خواهد آمد و خیابان‌های شهر نیز بسیار خلوت‌تر می شوند‌. بنابراین از مهم‌ترین مزیت‌های اجاره اتوبوس توریستی می‌توان به این مورد اشاره کرد که از شر ترافیک و یا حتی بسیاری از حوادث رانندگی خلاص خواهید شد.

● امکان برقراری ارتباط بیشتر

در صورتی که شما از جمله افرادی هستید که تحمل مکان‌های شلوغ را ندارید، اتوبوس نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما اگر از حاضر شدن در بین مردم لذت می‌برید، اجاره اتوبوس برای تور از بهترین راهکارها برای برقرار کردن ارتباط و تعامل بیشتر است.

●امکان سفر به مکان‌های دورتر

در روزهای گرم و یا در فصولی مانند تابستان که آب و هوا بسیار گرم می‌شود و تمام افراد تمایل دارند به مناطق خارج از شهر بروند و از مناطق خنک همانند رودها، آبشارها، کوه‌ها و جنگل‌های خارج شهر لذت ببرند، طبیعتا این امر با قطار و هواپیما امکان پذیر نبوده و در این هنگام اجاره اتوبوس توریستی می‌توانو بسیار کارساز باشد.

ظرفیت اتوبوس های گردشگری چقدر است؟

همان‌طور که بیان کردیم امروزه انواع مختلفی از اتوبوس‌ها در بازار وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی‌ها و همچنین ظرفیت‌های منحصر به فردی است. در صورت تمایل به اجاره اتوبوس توریستی باید حتما به مقدار ظرفیت آن توجه کنید. با طور کلی اتوبوس‌های معمولی عمدتا دارای ظرفیتی بین 40 تا 44 نفری است که صندلی‌ها در دو ستون قرار داده شده‌اند ک هر ردیف آن‌ها 4 صندلی قرار می‌گیرد.

اما در مورد اتوبوس‌های وی آی پی که برای اجاره اتوبوس برای تور بسیار کاربردی به شمار می‌روند عمدتا در دو نوع 25 و 32 صندلی وجود دارند. لازم به ذکر است که صندلی‌های این نوع اتوبوس در مقایسه با نوع معمولی بزرگ‌تر بوده و می‌توانید آن‌ها را تا حدود 140 درجه بخوابانید. صندلی‌ها در اتوبوس وی آی پی در 2 ستون چیده شده‌اند که در هر یک از ردیف‌ها 3 صندلی نیز وجود دارد.

اجاره اتوبوس توریستی از پی سپار

برای اجاره اتوبوس توریستی می‌توانید به راحتی از پی سپار اقدام کنید. برای اجاره کردن اتوبوس در تهران می‌توانید هزینه رزرو را پرداخت کنید. هزینه اجاره به طور کلی به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه انجام می‌شود. شما می‌توانید از این شرکت با راحتی و بر اساس نیاز خود اقدام به رزرو خودروی دلخواه خود کنید. شرکت پی سپار تهران از جمله قدیمی‌ترین شرکت‌ها در زمینه حمل‌ونقل بوده و امکان سفر به تمامی نقاط ایران را نیز برای متقاضیان میسر کرده است.

جمع‌بندی

از آن‌جایی که اجاره اتوبوس توریستی امروزه بسیار به‌صرفه‌تر از دیگر روش‌ها است، افراد بسیار زیادی برای تورهای خود اقدام به استفاده از این روش می‌کنند. اما باید دقت کنید که برای اجاره اتوبوس برای تور باید به شرکت معتبری مراجعه کنید که بهترین نوع اتوبوس‌ها و خدمات را در اختیار شما قرار می‌دهند. علاوه بر این برای اینکه بتوانید انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید حتما باید به نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، توجه کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

17 − 3 =